Dokumentari Death Of Osama Bin Laden Download

Dah tengok dokumentari death of osama bin laden? tak silap aku kat astro history channel ke discovery tah.. Waktu tu dalam pukul 1.20a.m.  tak silap aku. Selesai main skype, saje usha-usha tv kot-kot ade cerita best. Tiba-tiba baik punya dokumentari tentang pembunuhan osama bin laden. Yang ni aku kasi download link, tapi tak tahu la yang ni yang disiarkan dekat channel astro tu.. atau yang ni yang lain punya.




Language: English
29 mín | 656 x 368 | PAL (25fps) | DivX 1056kbps | MP3 - 130kbps | 249 MB
Genre: Documentary

The full story of how America tracked down and killed the world's most wanted man, Osama Bin Laden. From the small Pakistani town of Abbottabad to the streets of New York, the programme speaks to eyewitnesses, victims of Al Qaeda's terror and military and intelligence insiders. There is also a look at why so many people were kept in the dark about the operation and whether the Pakistanis were really unaware of Bin Laden's whereabouts.
As British soldiers take on the Taliban in Afghanistan and the public remain alert to potential terrorist attacks here at home, Panorama asks whether Britain can trust Pakistan to be an ally in the battle against terrorism.



Download (filesonic)
filesonic


Download (fileserve)
fileserve


Download (uploadstation)
uploadstation


Download (wupload)
wupload


Bagi aku kelihatan amat mengarut. Biasa la kan, orang kafir. Kalau korang tengok sendiri pun mesti korang kate "full of Sh!t","&#%$@$" ape sume..sebab mengarut giler. Walaupun isu ni dah senyap, biarla aku cerita pasal ape yang diceritakan dalam dokumentari ni.

awal - awal dokumentari memang ok, dia cerita macam mana Osama Bin Laden kena bunuh. Helikopter terbang  kat tempat persembunyian osama bin laden ape semua. Pembunuh Osama Bin Laden pun dirahsiakan Penakut la tu.  pastu diorang buat serbuan..tapi kenape perlu tembak.? diorang cakap ade sesi tembak menembak waktu diorang buat serbuan tu..then kenape osama bin laden je yang mati.? dan kenape perlu dibunuh.? 

satu lagi, Jenazah Osama Bin Laden yang dikebumikan dalam laut.. Diorang cakap "kami kebumikan mayat tersebut ke dalam laut adalah kerana takutnya pejuang jihad berkumpul, melakukan demonstrasi".. USA ni macam takutkan sesuatu yang ada pada Osama Bin Laden.. 

pastu ade lagi, sebagai jenis karut dan marut..bagi aku. Tak dapat nak kongsi banyak. Maafla penulisan kurang memuaskan. tapi bagi aku dokumentari tu mengarut dan kelihatan macam satu LAKONAN oleh USA sendiri..

Kalau betul la Osama Bin Laden dah mati, Al-fathihah buat jenazah.. USA lah bagi aku Penjenayah dan pengganas terbesar di dunia bukan Osama Bin Laden. Kenapa Osama Bin Laden di ambil Allah pada waktu macam ni.? itu semua Urusan Allah.. Ada hikmah kenapa Osama Bin Laden masih hidup sampailah hari kematian nya. 

Mungkin Kemahiran jihad yang ada pada Osama Bin Laden diserapkan pada ahli-ahli Al-Qaeda untuk tentera panji-panji hitam yang akan muncul tak lama lagi. Boleh la aku umpamakan kejadian ni macam riwayat Hidup Rasulullah S.A.W yang sentiasa dilanda ujian,tapi tetap menyebarkan ilmu. ramai orang nak bunuh baginda tapi tak terbunuh. Dan baginda meninggalkan dunia dengan cara sakit tua sahaja. Bukanlah kematian  Osama Bin Laden kematian yang sia-sia, kemahiran nya pasti terserap dalam jiwa raga ahlinya.

itu hanya andaian aku.. ye. nak terima terimalah..tak nak sudah.

korang nilaila dokumentari tu sendiri, aku cuma menilai dari apa yang ada dalam pale otak aku.. kalau ade kekurangan maafla.. tafsiran otak aku berlainan dari korang.. kalau ade salah dan silap bagitau la ye.. ;)

No comments on "Dokumentari Death Of Osama Bin Laden Download"

Leave a Reply