Zalora my menipu customer lagi



problem dengan tajuk kat atas? staf zalora ade masalah ngan aku? sila pergi mati!.
*firstly xdeathx nasihatkan hangpa jangan la beli kat zalora.. serius. jangan tertipu ngan katalog yang bubuh banyak baju berjenama bodoh diorang walaupun korang tengok diorang promote kupon murahan diorang kat korang. n ramai yang dah terkena.. boleh cek kat google.

ini baru saje happened kat aku.. ak ni tak suka rebel.. tapi ak panas bila orang menipu ni. jumlah tu takder la banyak tapi tipu tetap tipu? korang nak kata aku sabotaj zalora? ye memang ak nak sabotaj ak harap orang boikot terus zalora ni..tak payah beli dah.. mengarut menipu kuat. n complain sangat banyak kat diorang.. tambah2 sekarang ramai orang ade blog kan? jadi korang boleh cek sendiri kat google  berapa banyak kes yang zalora ni dah buat dengan customer diorang.. ok aku cerita ikut turutan kejadian eh. 

sebenarnya ak tengok zalora ni macam takder masalah.. kira berjaya la kan. ade duit nak iklan kat tv,radio bagai. ak pandang hebat la jugak zalora ni. Ada sorang kawan aku si S ni nak sangat baju.. jenama la hape la. ak sebenarnya tak kisah sangat ngan jenama. asal baju quality,sedap pakai sudahlah... selalu ak beli kat nile.com.my ja.. walaupun quality biasa je tapi memang patut la ngan harga dia, harga murah, iklan dia pun betul.... boleh lepas pakai2 kat rumah.. kan? selalunya sebelum ak beli barang aku akan cek dulu kat internet.. seller ni boleh percaya atau tak. jadi disebabkan ak percaya iklan tv,radio.. tengah gah je. .takkan diorang nak menipu plak kan? 

ok cerita dia macam ni...
berapa hari yang lepas ak gi la order kat zalora.com.my ni . 2 item yang aku order.. aku tengok harga memang takder masalah sangat sebab barang pun brand kan? jadi takper la..ala setakat baju puluh2 ringgit tu. total memang tak sampai RM100.. tolak kupon RM20 bagai. kira dapat murah la jugak. tapi murah2 pun baju tu ada la atas RM50. first order tu.. total item RM 85.75 ( ak nak copy gambar tapi malas plak).

ak rasa berat jugak mula2 nak beli baju situ. tak tau la kenapa. hati aku macam kata.. tak payah la.. tak payah la.. sebab degil sangat ak beli je la. itupun sanggup diorang call aku mintak payment..jd esok nya ak pun gi la bayar.. lepas bayar dah upload resit semua kat link yang dia bagi dari email.. yang sengalnya takder confirmation langsung atas bayaran ak.. email takder ape takder..n kat item chart dalam akaun pun diorang tak update.tapi nyaris la ade livechat kat situ.. jadi boleh la lepas perasaan sikit kat livechat tu. ak tanyer diorang dah confirm ke belum.. diorang kata hari isnin bahagian kewangan diorang akan semak =.=''.. sorang je ke kawal bahagian kewangan?

aku plak kena email diorang n tulis tanya status order camne.. status payment macam mana... tapi tu aku tak kisah sangat.. dah dapat confirmation hari isnin.. lepas confirmation tu aku tanyer lagi.. ak tanyer pasal barang dah shipping ke belum? orang livechat tu sape tah Brian ke ape tah.. kata dah shipping.. bagi tracking number Gdex ape seme.. ngan Gdex tu aku takder masalah pun.. diorang buat kerja ok.. 3 hari masa bekerja baru dapat item tu. tapi dia kata aku punya satu lagi item yang aku order takder stok. ait? nape aku tak dapat email pun?takder notify langsung.. dalam site pun takder.. yang ak tau telefon ak ada no. baru tak tau no. sape..aku rase diorang la kot nak bagitau stok abis..haish ape salahnya hantar email? takpun notify dalam akaun aku kan lagi senang? 1 item je dia hantar dapat dalam kotak. bagus la.. item tu pun ak rase betul. baju belang2 tu dah dapat.. 

disebabkan 1 item tu aku tak dapat sebab abis stok jadi aku mintak diorang refund balik.. duit tu. ak pun sebenarnya rambang mata tengok baju kat zalora ni. semua barang gempak n branded..kat livechat diorang.. aku tanya macam mana u nak refund balik duit untuk 1 item lagi tu.? customer support dia bagitau yang diorang boleh refund sama ada nak pulangkan duit atau refund dalam bentuk voucher..ak kata tak payah la pulangkan duit. bagi bentuk voucher je la.. sebab ak nak beli baju kat situ..lagipun ak tak percaya sangat diorang ni.. lembab.. lagipun boleh guna voucher tu untuk beli apa2 item n valid dalam 365 hari..1 kes ni aku panas jugak.. kata nak bagi voucher code esoknya.. tapi jenuh aku email 2 hari lepas tu baru dapat.. lepas ak tulis complain kat facebook.. baru la nak sent. malam tu aku bengang la jugak ak hantar livechat.. sekor pun takder.. selalu ade je.. jawab.. aku guna la voucher tu beli satu baju brand checkmate.. ala yang checkmate - the royal clothing tu.. ok 

ni ha link
http://www.zalora.com.my/Short-Sleeve-Contrasted-Check-Shirt-82108.html

tapi yang aku dapat cap ayam .. entah dari mana tah,.. kuat gila zalora ni menipu

jadi aku tunggu la.. harini dapat item. .tapi malangnya ak dapat cap ayam punya baju bukan checkmate.. fak off la zalora.. agak2 la nak kelentong. yang paling panas aku livechat la..ak  bagitau pasal item ak dapat cap ayam punya.. ade ke boleh dia kata "ada kesilapan dekat zalora". =.=''  macam la aku budak tadika umur 5 tahun nak percaya kata-kata tahi diorang. jujur la sikit.. bukannya robot yang pakej barang tu..kalau jadi sekali takper la. tapi aku tengok kat satu blog ade bagitau dia pun kena kes macam ni..kawan aku sorang pun kena sampai sebulan baru dapat balik barang.. ni nak kelentong customer pun agak2 la.. dah tu aku sembang buat smiley senyum kat aku.. palehotak dia... jawab pun macam hape je. dia suruh aku return item tu.. ak cakap ak taknak deal dah.. n nak dedah benda ni kat orang ramai.. cadangnya ak nak refund balik.. la. tapi hati aku panas.. ak cakap kat dia tak payah refund.. biar orang tahu zalora ni macam mana.. aku taknak deal dah kat zalora.. last sekali aku tulis go dai je kat livechat tu.. 

some screenshot from random blog





aku rase ni semua kes lame.. tapi dah lame pun takkan still taknak fix..? dickhead zalora.


why aku taknak refund? sebab bila  buang masa aku tunggu barang.. n ada kes sampai sebulan baru dapat barang balik..ramai orang kena macam ni.. dapat defective item la.. nasihat aku jangan la beli kat zalora.. iklan gempak tapi servis n management diorang macam tahi.

sebenarnya banyak ak nak ss.. live chat tu pun ak nak ss. sebab aku marah sanagt.. ak tutup je la. sori takdapat nak bagi livechat ss.. seme.

aku rasa logik cara diorang ni.. bila diorang return lambat.. item lambat sampai jadi buat customer malas nak tunggu item.. then lupakan pasal order tu..  bila banyak sangat free ni akibatnya.. free shipping palehotak dia.. dah tu bungkusan dalam parcel je.. selalu dalam kotak.. tu pun buat aku rase pelik. ke memang diorang nak aniaya aku sebab aku banyak songeh sangat kat livechat diorang.. tanya macam2. =.=''

3 comments on "Zalora my menipu customer lagi"

  1. Nak beli kat Zalora, bayar pakai Paypal. Kalau ada barang defect, tak sama seperti dipapar, you all tak perlu bergaduh dengan Zalora, cuma perlu klik butang Paypal Buyer Protection dan minta refund/ minta duit baki balik. Kena snap & upload gambar bukti. Zalora selalunya akan turut je apa yang korang buat di Paypal sebab diorang tak nak akaun Paypal diorang ditarik balik.

    ReplyDelete
  2. Tulah , Tengok Cara Citer Pun Macam Banyak Songeh Je , Tu Yg Kakitangan ZALORA Buat Macam Tu, Kalau ZALORA Memang Tak Larh..
    Bila EMAIL, Penuh Complain² Songeh Org Yg Sama.. Semua Boleh Baca,Termasuk Boss Dia Yg Duk Relax Kat Rumah..
    Alang² Dah Kena Tiaoo Dgn Boss Besar Pasal Awk, Baik Dorang Aniaya Awak Terus....

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha kalau tak kena batang hidung sendiri tak tahu.. adoi.. tak menyongeh pun dengan dia.. just experience beli barang kali pertama dengan zalora.my. Apapun terpulanglah ye nak beli ke tak.. ni just review. yang terbaik kalau nak beli barang beli dekat nile.com.my atau lelong.com.my.. service terbaik.. takder menipu. kalau takder stok pun diorang call bagitau takder stok.. sama ada nak kensel order atau tukar barang lain.

      Delete