Eset Nod32 Antivirus 4 Lifetime Patcher - update 5/9/2011

Assalamualaikum Muslimin dan Muslimat..




hehe, pagi - pagi buta ni la aku ade mood nak update. Teringin sangat aku nak berkongsi ngan korang satu tools yang boleh kasi Nod32 Antivirus korang boleh update tanpa memerlukan Username dan Password. Selalunya ramai orang yang cuma guna Offline Update, Dengan cara Muat turun signature virus database update dari official page Eset. Sebenarnya aku dah lama jumpa tool ni, memandangkan baru tadi Nod32 dah patch benda ni jadi aku ingat dah tak boleh dah la nak Lifetime updater tanpa username and password.

Tapi, hasil dari carian google jumpa pulak fix untuk lifetime updater yang membolehkan korang automatic update virus signature database untuk Nod32. Malam ni aku terbuka hati untuk berkongsi dengan korang, tapi takder detail tutorial tetang benda ni, aku cuma bagi secara ringkas je. Kalau nak tutorial bergantung kepada komen yang aku dapat. Kot2 ade orang request je.. baru la aku akan buat tutorial


Baiklah, nama tool ni adalah lifetime updater. Tool ni aku tak pasti cara dia berfungsi macam mana, yang aku pasti benda ni mudah untuk digunakan walaupun tukang buat tools ni aku tak kenal langsung ;D. Korang kena gunakan tools ni kat Nod32 versi 4 je.. versi 4 tu kira latest la tu.. yang biasa aku try kat Nod32 "Antivirus" versi 4 je.. bukan edisi "Smart Security" atau sebagainya.


ni aku kasi hint cara dia, mana yang dah pro bab IT mesti boleh punyer.. yang mane yang tak reti tu.. boleh la request kat komen atau dari gmail aku.


Cara - caranya ialah :

1.korang perlu download Nod32 Antivirus kat sini


http://www.eset.my/


pastu korang kena download ni patcher ni pulak... korang memerlukan 7zip/winrar/freearch/universal extractor atau ape saje program yang boleh extract zip/rar archive.


Download Lifetime Patcher 1.52 fixed 5/9/2011


Password Updated


d34thn0t4

2.lepas download.. korang extract la patcher tu kat desktop.. dan reboot pc korang.

3.korang reboot window korang, waktu paparan bios tu korang masuk ke dalam mode "SAFEMODE" dengan cara tekan F8 berulangkali semasa paparan bios dan pilih "SAFEMODE".


4.waktu ni, korang install la Antivirus Nod32 tadi.. 


5.lepas abes install, korang run patcher.. dan klik pada enable..


6. Akhir sekali, Restart window seperti biasa dan terus cuba untuk update Nod32 Antivirus Signature Database..pastinya boleh tanpa username dan password.

secara ringkasnya *

in safemode, run lifetime updater tadi..

install antivirus..

boot window dalam safemode...

apply patch...

:) dan dia akan jadi cam kat bawah ni.. ni baru je aku update.. pagi aku tulis post ni.. tak payah offline update.. direct je update..auto pulak tu.. 
 










UPDATE


Klik Download Lifetime Patcher
Download Lifetime Patcher 1.52 fixed 5/9/2011


Password Update

d34thn0t4


No comments on "Eset Nod32 Antivirus 4 Lifetime Patcher - update 5/9/2011"

Leave a Reply