BERSIH 2.0 - The truth that cannot Be cover

tAssalamualaikum.. 


 



cuma mahu berkongsi video demonstrasi bersih2.0.. video ni memang TAKKAN ditunjukkan dalam media Tv3,RTM dan sebagainya, sebab semua kerajaan yang punya.

Bukan aku anti kerajaan dan aku juga bukan pro pembangkang.. aku atas pagar, aku seorang yang jenis tengok, fikir dan pilih je mane yang betul.

aku tak faham, kenapa orang ramai marah sangat pasal perhimpunan BERSIH ni, dan alasan diorang sebab merugikan banyak peniaga-peniaga lalu ekonomi negara akan tidak stabil, dan diorang cakap ade agenda politik di sebalik bersih2.0 ni. Aku sokong ideology diorang.. sebab semua positif tapi aku takkan sama sekali sokong si ambiga si kafir harbi..

Maaflah, agenda BERSIH takkan dipaparkan dalam mana-mana media massa di Malaysia, Macam ada satu kuasa yang filter benda-benda macam ni. Korang boleh cari sendiri agenda dia kat google.. Kat baju diorang pun ade.

why police want to arrested them.? ok, aku paham.. sebab takder permit.. ok fine.. tapi adakah ini alasan polis melakukan para peserta Bersih seperti dalam video.? bukanlah nak dikatakan kejam  sangat, Persoalannya di sini kenapa perlu pukul tanpa sebab.? cuma sebab peserta haram ke.? 

then, kenape perlu cover kesalahan.? paparkan lah pada Malaysia, Malaysia nak tengok kebenaran. TV3 dan semua media massa takkan takut kena gam.? takut orang lain akan provoke balik untuk benci polis.? tapi kenapa polis macam bukan polis je.? macam kl gengster je..

Aku rasa malu pun ade kat orang luar negara.. Kata Malaysia ni demokrasi.? demokrasi versi ape ni.? buat perhimpunan macam reunion pun salah.? tahu-tahu tiba-tiba je polis tembak air? bukannyer ade orang gaduh pun.. takder pun yang macam 13may tu..polis je lebih2 provoke.. saje cari pasal.

ni cuma pendapat aku lar..pendapat aku ni tak laku pun.. korang tengok la sendiri,aku komen berdasarkan video je., sebab aku pun tak datang perhimpunan tu, tak minat pun.biar lah diorang dengan kerja diorang, aku jadi pemerhati+penyokong senyap2 sudah.. Aku still tertanya-tanya, kenapa video camni tak tunjuk pada rakyat.? :D

aku buat entri ni lambat sikit.. hari ni baru nak komen, dok cari sumber pasal benda ni.. haish.. aku harap ada positif/hikmah di sebalik peristiwa ni. Dan aku harap pemikiran rakyat Malaysia ni lebih terbuka..berfikir la sikit, jangan asyik nak ikut orang.. cari sumber sendiri.

No comments on "BERSIH 2.0 - The truth that cannot Be cover"

Leave a Reply